مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 05:152021-12-29اجتماعي

 چرا کرمانشاه مورد توجه نئاندرتال ها بوده است؟


یک باستان شناس پارینه سنگی وجود برخی ویژگی های استثنایی در منطقه کرمانشاه را باعث توجه نئاندرتال ها به این منطقه برای زندگی کردن دانست.

- دکتر سامان حیدری گوران در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به کشف بقایایی از زندگی انسان های نئاندرتال در چند نطقه از کرمانشاه، اظهارکرد: از حدود 80 سال پیش تاکنون بقایایی از زندگی انسان های نئاندرتال در نقاط مختلفی از کرمانشاه همچون بیستون، غار وزمه، صخره باوه یوان، غار دواشکفت و تنگ بزازخانه کشف شده است.

وی افزود: هرچند طبق اطلاعات و پژوهش های انجام شده می دانیم که نئاندرتال ها یکجانشین نبوده اند و مدام از نقطه ای به نقطه ای دیگر می رفتند، اما برخی ویژگی های کرمانشاه باعث شده تا حضور آنها در این منطقه پررنگ تر باشد.

این باستان شناس کرمانشاهی که سرپرستی چهار فصل تیم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان کرمانشاه را برعهده داشته که منجر به کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال در این محوطه شد، ادامه داد: شاید برای کسانی که در کرمانشاه به دنیا آمده اند و در این منطقه بزرگ شده اند، یک ویژگی مهم که کوه و دشت های آن دارد و در سایر مناطق کشور به ندرت دیده می شود، چندان به چشم نمی آید، چراکه به آن عادت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 چرا کرمانشاه مورد توجه نئاندرتال ها بوده است؟

 چرا کرمانشاه مورد توجه نئاندرتال ها بوده است؟